راه رفتن در خواب

راه رفتن در خواب، بیشتر در کودکان دیده می شود که گاه تا سالهای نوجوانیادامه پیدا می کند.با

راه رفتن در خواب، بیشتر در کودکان دیده می شود که گاه تا سالهای نوجوانیادامه پیدا می کند.با توجه  به امار پسر ها  به مراتب بیشتر از دختر ها  در خواب  راه می روند.ممکن است دلیل  ژنتیکی  داشته باشد زیرا تقریبا همه بچه هایی که در خواب  راه می روند و در خواب تشک خود را ترک می کنند، در خانواده خود و اقوام ، بستگانی  دارند که  در  سن و سال آ«ها  در خواب  راه می رفتند. در این موارد دارو درمانی و روان درمانی اثر چندانی ندارد.به همین دلیل بهتر است اجازه بدهیم گذشت زمان خود  این مشکل را از میان بردارد.باید مراقب باشیم که محل خواب بچه ها و محل قرار گرفتن تشک کودک امن و سالم باشد.باید پنجره ها  را قفل و کلید درب و ماشین و غیره را برداریم و اتاقی که کودک در آن می خوابد در  طبقه همکف  باشد.

راه رفتن در خواب

مانند “ وحشت درخواب” که  در خلال آن شخص هراسان و باتندی ضربان قلب از خواب بیدار می شود، راه رفتن در خواب در مرحله خواب دلتا  صورت می گیرد.کسی که در خواب  راه می رود می تواند کارهای  ساده ای مانند گشودن در  را انجام دهد، اما نمی تواند رانندگی کند و یا با رایا نه سرگرم شود.البته آند بدین معنی تیست که نخواد آنرا  آزمایش کند.اشخاصی که در خواب  را همی روند بیشتر تسبت به محیط خود  بی تفاوت هستند. به همین دلیل ممکن است بدون کفش روی  برف ها  راه بروند.

 

راه رفتن در خواب

اما با کسی که  مشکل راه رفتن در خواب دارد چه  باید کرد؟

گفته می شود که اگر شخص در حال  راه رفتن در خواب  را بیدار کنید به او آسیب  شدید می زنید.این مطلب به لحاظ علمی ثابت نشده است اما مکن است شخص از اینکه ناگهان چشم باز کند و ببیند دور از تشک و رختخواب در محلی غیر از اتاق خواب خود  در  حال  راه رفتن است دچار وحشت می شود.به هر صورت به اعتقاد متخصصین نیازی به بیدار کردن نیست .به جای آن می توان خیلی  ساده بازوی آن را گرفت و او را به سمت تشک و رختخوابش برد.حدود ۱۵ درصد کودکان دست کم یکبار در  زندگیشان در خواب  راه رفته اند.اما تقریبا همه بچه ها  کابوس  را تجربه کرده اند. یکی از علت های خواب گردی یا راه رفتن در خواب همین کابوس های  شبانه می تواند باشد.

به طور کل علت های  زیر  در  راه رفتن در خواب کودکا ن تاثیر گذار هستند

ـ خواب ناکافی
ـ  برنامه نامنظم خواب
ـ  بیماری و داشتن تب بالا
ـ  مصرف بعضی از داروها
ـ  پر بودن مثانه
ـ  خوابیدن در محیطی شلوغ و پرسروصدا

پس  یادمان نرود بهتر است کودکی که  دچار این مشکل است را بیدار نکنید و همیشه دست او را ارام بگیرید و به سوی تشک و رختخواب ببرید.

 

کلمات کلیدی

راه رفتن در خواب کودکان
راه رفتن
تشک
تشک کودک
رختخواب
تشک و رختخواب
را رفتن در خواب کودک
علت راه رفتن در خواب
وحشت در خواب
خواب دلتا

Pin It