دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب تشک مناسب

انتخاب تشک مناسب برای خرید و انتخاب تشک مناسب باید در توجه داشته باشید که تشک خواب یکی

انتخاب تشک مناسب

برای خرید و انتخاب تشک مناسب باید در توجه داشته باشید که تشک خواب یکی از مهمترین خریدهایی است که شما برای خانه خود انجام می دهید. به احتمال زیاد زمان بیشتری را بر روی تشک نسبت به دیگر وسایل مبلمان خواهید گذراند. به همین دلیل چند گام را طی کنید تا مطمئن شوید بهترین تشک را برای خود خریداری کرده اید.

 تحقیق قبل از خرید

 

وب سایت های سرویس خواب را مشاهده کنید تا ببینید چه مواردی جهت تشک مناسب  ارائه شده است. اگر تا بحال تشک خریداری نکرده اید، بسیار مناسب است که قبل از اینکه به فروشگاه بروید ببینید چه مواردی در بازار عرضه شده است.

  • قیمت ها را بررسی کنید تا رنج و حدود قیمت ها را بدانید.
  • برندهای تشک اغلب سبک های جدیدی از تشک را ارائه می کنند. تصمیم بگیرید که تشک در چه سطح تکنولوژی لازم دارید، برخی از آنها فقط در فروشگاه های تخصصی یا آنلاین ارائه می شوند.
  • بررسی کنید که چه ویژگی های خاصی توسط هر برند تشکی ارائه شده است مانند گارانتی بازگشت وجه و… . در صورت لزوم از این اطلاعات پرینت تهیه کنید و با خود به فروشگاه ببرید.

 

انتخاب تشک مناسب

انتخاب تشک مناسب

 

درجه سفتی تشک را انتخاب کنید. گرچه تعیین این موضوع بدون تست تشک بسیار مشکل است، چند فاکتور فیزیکی می تواند در این تصمیم به شما کمک کند.

  • اگر مشکلات کمر دارید، درجه سفتی متوسط را انتخاب کنید. این بهترین انتخاب برای کاهش دردهای کمر می باشد.
  • از تعداد فنر های تشک صرف نظر کنید، گر چه به عنوان ملاکی برای تعیین کیفیت یا درجه سفتی یا نرمی تشک مطرح می شوند. مطالعات نشان می دهد که تعداد فنر تاثیر واقعی بر درجه راحتی تشک ندارند.

 

 

مکانی که تصمیم دارید تخت خواب خود را در آنجا قرار دهید اندازه گیری کنید. هیچ چیز بدتر از آن نیست که تشک مورد علاقه خود را بخرید و بعد متوجه شوید که در اتاق شما جا نمی گیرد. فضای در دسترس در اتاق خواب خود را بررسی کنید و سپس در مورد سایز تشک تصمیم بگیرید.

  • این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که سایزی که تصمیم به خرید آن را دارید فقط متناسب اتاق خواب شما نباشد بلکه قابلیت عبور از تمام درهای خانه و اتاق را نیز داشته باشد.

 

 پیدا کردن فروشگاه برای خرید.
معمولا فروشگاه های تخصصی تشک، فروشندگان با اطلاعات تری نسبت به فروشگاه های عمومی مبلمان دارد. قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که فروشگاه معتبر است و فروشندگان آن اطلاعات کافی برای کمک به انتخاب شما دارند.

انتخاب تشک مناسب

انتخاب تشک مناسب

 

 

مرحله دوم- انتخاب تشک مناسب

 

  امتحان کردن تشک ها جهت انتخاب تشک مناسب تر. برای اینکه متوجه شوید یک تشک تا چه حد مناسب است، باید آن را در فروشگاه امتحان کنید. دنبال تشکی بگردید که معیارهای شما را داشته باشد، سپس روی آن دراز بکشید تا ببینید که مناسب است یا خیر.

    • روی هر تشک برای ۲ تا ۳ دقیقه و نهایتا ۱۵ دقیقه دراز بکشید. مدل هایی که در کف زمین پهن شده اند برای همین منظور هستند، پس مردد نشوید که در فروشگاه برای مدتی کوتاه دراز بکشید.
    • به برچسب های توصیفی تشک مانند فوق العاده نرم، استحکام مضاعف و … توجه نکنید. این ها واژه هایی است که توسط برندهای تشک استفاده می شود. به جای آن، فقط روی تشک ها دراز بکشید تا احساس کنید که تا چه حد نرم یا محکم هستند.
    • انواع تشک های محکم را امتحان کنید تا ببینید کدام را ترجیح می دهید. انواع مدل های تشک را در برندهای مختلف نیز با یکدیگر کاملا مقایسه نمایید و در نهایت یک تصمیم مناسب بگیرید.
    • اگر تشک بریده شده ای موجود است (نمایش لایه های داخل تشک) درخواست دیدن آن را از فروشنده بکنید تا متوجه شوید دقیقا روی چه چیزی می خوابید.

 

 در مورد گارانتی های مطمئن سوال کنید. گارانتی برندها با یکدیگر متفاوت هستند، اما مدت زمان معینی بعد از خرید می توانید آن را پس بدهید یا به طور رایگان تعویض کنید.

    • همیشه اینکار را قبل از خرید انجام دهید تا مطمئن شوید که اطلاعات درستی در این مورد دارید.
    • بررسی کنید که طول مدت گارانتی تا چه زمانی است، زیرا که ممکن است بین برندهای مختلف، متفاوت باشد.
    • سوال کنید که آیا برای حمل و نقل به خانه یا در صورت داشتن مشکل در تشک برای بازگرداندن آن باید هزینه ای پرداخت کنید؟ در این صورت در آینده از هزینه های اضافه متعجب نخواهید شد.

 

 تشک را در یک دوره آزمایشی استفاده کنید.

    • بعضی از برندهای تشک به شما اجازه می دهند که تشک را تا حداکثر ۳۰ روز در خانه امتحان کنید. اگر چنین موردی وجود دارد از این فرصت استفاده کنید تا مطمئن شوید که آیا تشک مناسب شما هست یا خیر؟

 

 وارانتی را بررسی کنید. مطمئن شوید که تشکی که خریداری می کنید حداقل ۱۰ سال وارانتی ارائه می کند

 

ملزومات مورد نیاز تشک را خریداری کنید.

  • یک محافظ ضد آب برای تشک خود خریداری کنید. این موضوع نه تنها تمیز کردن تشکتان را آسانتر می سازد بلکه وارانتی را هم سالم نگه می دارد. خیلی از وارانتی ها اگر تشک رنگ آمیزی شده باشد یا چیزی روی آن ریخته شده باشد از درجه اعتبار ساقط می شوند.

 

Ready for a new mattress? Here’s how to find the one that suits you best

 

 

Getting a good night’s sleep depends on a lot of different factors — comfort, stress level, room temperature – but to get it right, you’ve got to start with the basics and your mattress is the first building block to a restful slumber.

If you’re in the market for a new mattress and have recently taken a stroll down the aisle of a bedding store, you know that there is a dizzying array from which to choose. How do you know which mattress is best for you?

To start, says Arya Nick Shamie, MD, associate professor of orthopedic surgery and neurosurgery at Santa Monica UCLA Medical Center, the mattress needs to support your body in a neutral position, one in which your spine has a nice curvature and your buttocks, heels, shoulders, and head are supported in proper alignment

“If the mattress is too firm, it will push on those main pressure points and take you out of alignment,” Shamie tells WebMD. “If it’s too soft, those pressure points won’t be properly supported, so your whole body flops back.” Both of these scenarios can lead to an achy morning.

Generally speaking, one type or brand of bed isn’t better than another, says Michael Breus, PhD, a WebMD sleep expert and author of Beauty Sleep: Look Younger, Lose Weight, and Feel Great Through Better Sleep. But he does find that a firmer bed seems to be better for people with lower back pain.

In fact, researchers in Spain studied people with long-term back pain and found that on a 10-point hard-to-soft scale people who slept on a medium-to-firm mattress (5.6 on the scale) had less back pain than those who slept on a softer mattress.

منبع

Pin It