تاثیر خواب بر پوست صورت

تاثیر خواب بر پوست صورت:هنگام خواب سلول های پوست شروع به ترمیم و نوشدن می کنند که به

تاثیر خواب بر پوست صورت:هنگام خواب سلول های پوست شروع به ترمیم و نوشدن می کنند که به بازسازی سراسری پوست و در نهایت به سالم ماندن و درخشش آن می انجامد. با کم خوابی ما فرصت بازسازی و ترمیم را از پوست?مان دریغ می کنیم و پوست خود را دچار مشکل هایی خواهیم کرد که بیشترین آثارش در قسمت پوست زیرچشم خیلی سریع خود را نشان خواهد داد. این ناحیه ضعیف ترین و حساس ترین پوست را دارد که از پوست بقیه نواحی بسیار بسیار نازک تر است. کمبود خواب دایره هایی سیاه را زیرچشم ایجاد می کند. این دایره های کدر به صورت متورم و پف کرده هستند. همچنین چین?وچروک هایی به وجود می آیند که خطوط نسبتا عمیقی را زیرچشم ایجاد می کنند.

تاثیر خواب بر پوست صورت

تاثیر خواب بر پوست صورت

همان طور که گفته شد در مرحله دلتا هورمون رشد به بالاترین حد خود می رسد که بسیار برای پوست مفید است و آثار مثبتی را روی پوست می گذارد. پس می توانید حدس بزنید با کمبود خواب و نرسیدن به مرحله دلتا چه ضربه ای به پوستتان خواهید زد. خواب به طریقی روی جوش و آکنه هم تاثیر دارد ولی کمبود خواب به خودی خود نمی تواند دلیل به وجود آمدن آکنه شود.

تاثیر خواب بر پوست صورت

تاثیر خواب بر پوست صورت

▪ تاثیر بی خوابی بر آکنه

برای بررسی تاثیر خواب روی آکنه لازم است اول جنبه روانی موضوع را بررسی کنیم. مثبت بودن باعث سلامت فعل و انفعال های شیمیایی بدن و شادابی جسم می شود؛ از ترشح هورمون ها گرفته تا بقیه مسایل و این روند به بدن کمک می کند تا با تولید آکنه مقابله کند و متاسفانه عکس ماجرا نیز صادق است. افسرده و بدبین بودن روی سلامت شیمیایی بدن اثر منفی می گذارد. کمبود خواب به صورت مزمن شما را به سمت بدبینی و افسردگی سوق می دهد و به طور دقیق تر، کمبود خواب انرژی شما را تحلیل می دهد.

beaury-sleep derma-rx-before-after-review image15

با کم شدن انرژی نمی توانید به خوبی فعالیت جسمی و ذهنی داشته باشید که شما را کم کم افسرده و بدبین خواهد کرد. افسردگی و بدبینی سلامت بدن و تعادل هورمون ها را به هم می ریزد و درنتیجه آن آکنه ها بیشتر و بیشتر می شوند و حتی در برابر درمان از خود مقاومت نشان خواهند داد. پس مطمئن باشید اگر بهترین رژیم غذایی را داشته باشید و سالم ترین سبک زندگی را ولی خواب کافی نداشته باشید از شر آکنه ها خلاص نخواهید شد و نتایج تحقیق ها نشان داده خواب کافی مهم ترین قطعه این پازل است.

خواب و پوست خواب

.

Pin It

ثبت دیدگاه