تشک برجیس- عوامل بی خوابی

تشک برجیس-عوامل بی خوابی

تشک برجیس-عوامل بی خوابی سعی در خوابیدن و به رغم خستگی به خواب نرفتن شکنجه آور است. نیازی

تشک برجیس-عوامل بی خوابی

سعی در خوابیدن و به رغم خستگی به خواب نرفتن شکنجه آور است. نیازی نیست که فرد الزاما بی خوابی مزمن داشته باشد تا به دنبال راه هایی برای خواب راحت شبانه باشد. حتی برای مقابله با اختلال خفیف خواب و ترس از « چشم روی هم نگذاشتن» در طول یک شب نیز می توان چاره ای اندیشید.

عوامل بی خوابی دخیل است که عبارتن از:

اضطراب: هنگام نگرانی از مسائل شخصی و افسردگی بوجود می آید.

شیوه زندگی: عواملی چون تغییرساعت خواب، شب زنده داری،  مشکلات کاری، سفر های طولانی و در پی آن تغییر ساعات خواب و بیداری، شب نشینی، خوابیدن طولانی در طول روز و به طور کلی زندگی نا منظم در این عامل دخیل است.

عوامل محیطی: سرو صدا، رختخواب ناراحت، تشک فرورونده، بالش سفت، نور وگرما و سرمای زیاد همگی در بی خوابی شبانه موثرند.

 

تشک برجیس- عوامل بی خوابی

خوردن وآشامیدن بیش از حد: خوردن غذاهایی با چربی اشباع شده پیش از خواب، نوشیدن الکل و دیگر محرکات باعث خواب ناآرام میشود.

انجام تمرین های سخت یا بر عکس داشتن زندگی کاملا بی تحرک: انجام تمرینات ورزشی پیش از رفتن به رختخواب یکی از عوامل بی خوابی به شمار می رود.در عین حال ورزش نکردن نیز خواب شبانه راحت را زایل میکند.

عادات پیش از خواب: گوش کردن به موسقی، مطالعه، تماشای تلویزیون و انجام دیگر فعالیت های محرک در رختخواب، گاهی بی خوابی می آورد.

وجود بیماری و عوامل پزشکی: بی خوابی در مورد بیماران و افراد دارای ناراحتی های جسمی عجیب نیست. پایین آمدن قند خون، مشکلات تیروئید، ناراختی های تنفسی، وبرخی از دارو ها همه  و همه    بی خوابی را تشدید میکند.

 

Pin It

ثبت دیدگاه