خواب و تغذیه

خواب و تغذیه کارهای بسیاری  صورت گرفته است  تا مشخص شود چه غذاهایی به شما کمک می کند 

خواب و تغذیه

کارهای بسیاری  صورت گرفته است  تا مشخص شود چه غذاهایی به شما کمک می کند  تا  به خواب  بروید.م حققان کشف کرده اند امینه اسیدی به نام تریپتوفان به شما کمک می کند تا بخوابید، چون وقتی تجزیه می شود، سروتونین ایجاد می کن، ماده ایی که باعث می شود احساس خوبی  داشته باشید و همچنین ملاتونین اجاد می کند که  بدن آن را در خود نگه می دار د و باعث می شود که  وقتی  روشنایی در  شب رنگ می بازد شما  بهتر بخوابید.

 تریپتوفان در گوشت بوقلمون یافت می شود. بنابراین بسیاری از  افراد تصور می کردندند که خوردن گوشت بوقلمون برای افزایش خواب موثر است. ولی تریپتوفان در شیر، ماست، ماهی، گوشت قرمز، گوشت ماکیان و تخم مرغ وجود دارد.بسیاری از میوه ها مثل موز و عنبه حاوی ترپپیتفان است .در حقیقت خیلی مشکل می توان از خوردن تریپتوفان در یک رژیم غذایی معمولی خودداری کرد، و تا حد  زیادی هر  رژیم غذایی شامل تریپتفان کافی هست که به شما اجازه می دهد به خوبی بخوابید.

خواب و تغذیه bo4

در حقیقت هر  رژیم غذایی سالمی شامل ترپتفان است. چ.ن این ماده اسیدآمینه ای  ضروری است.این بدان معنی است که  به آن نیاز داریم ولی  بدنمان آنرا از  سایر بخش های  رژیم غذایی استخراج نخواهد کرد. بنابر این باید انرا بخورید.

جالب است که  ترپیتفان به وفور در  شوکولات یافت می شود و کافئین همراه آن است که تنها نشان می دهد سعی بر در نظارت در هر بخش از انچه  که می خورید به طور جدا گانه کار خیلی پیچیده ای است.بنابراین ساده تر است که بتوانید از هوش طبیعی بدن خودتان برای  راهنمایی کمک بگیرید.

سه ساعت قبل از خواب غذایی مصرف نکنید

غذا را خیلی زود نخورید و خودتان را گرسنه نگذارید. خوب و به اندازه کافی بخورید تا  بدن شما انرژی کافی برای اینه تا  صبح بخوابد را داشته باشد.

منبع: تشک برجیس

 

 

 

Pin It

ثبت دیدگاه