راه حل بی خوابی

راه حل بی خوابی:با چشمان بسته بر روی تشک و رختخواب خود استراحت کنید و بی انکه  حساسیتی

راه حل بی خوابی:با چشمان بسته بر روی تشک و رختخواب خود استراحت کنید و بی انکه  حساسیتی به خرج دهید از احساسی به احسای دیگر یا از اندیشه ای به سراغ اندیشه دیگر بروید هر چه  در استفاده از این روش مهارت بیشتری بدست آوریدو خواب بهتری بر روی تشک و مکان خواب خود خواهید داشت.

اما راه حل حقیقی مشکل خواب بستگی به حوادث  طی  روز  دارد این اوقات جملگی با هم ارتباط دارند و توجه به یک مورد بدون توجه به مورد دیگر در نهایت می تواند به راه حل های کوتاه و موقتی بینجامد. فعالیت و استراحت دست در  دست یکدیگر حرکت می کنن. بنابراین باید به انچه که  طی روز اتفاق  می افتد توجه کنیم اگر مدت فعالیت به شکل  نا متعادل  باشد، این عدم تعادل خود را در جریان استراحت نشان می دهد.

راه حل مشکل خواب، رضایت بخش کردن و پویا  ساختن فعالیت های طی روز است. به عبارت دیگر وقتی بیدار هستید کاملا بیدار باشید.این پاسخی اصولی و قاطعانه به بی خوابی و ر اه حل بسیاری از مشکلات خواب است . وقتی در بیداری نشاط و فعال بودن کامل را تجربه کنید، وقتی که بر روی تشک و تختخواب خود می روید خواب خود به خود ایجاد می شود.

به این نتیجه می رسید که  حل مساله بی خوابی بسیاری دیگر از مسایل  زندگیتان را حل و فصل می کند.

راه حل بی خوابی

در مطلب زیر فهرستی از بهترین و بدترین خوراکی هایی که قبل از خوابیدن می توانید انتخاب کنید تا خوابی بهتر داشته باشید آورده ایم. مطمئنا هیچ کسی از بی خوابی و بدخوابی خوشش نمی آید. پس خوب ها و بدهای مطلب زیر را مطالعه کنید تا خواب راحتی برای خودتان رقم بزنید.

 

راه حل بی خوابی و برخی مواد

خوب/ گیلاس

 

این میوه خوشرنگ سرشار از ملانتونین است. یکی از محققان تغذیه در دانشگاه نیویورک اعلام کرد ملانتونین، درواقع ساعت داخلی بدن را تنظیم می کند. اگر یک لیوان آب گیلاس را حداقل یک ساعت قبل از خوابیدنتان بنوشید مطمئن باشید افزایش کیفیت خوابیدنتان را خودتان هم توجه می شوید. اگر نوشیدنی میل ندارید برای خودتان یک تارت گیلاس درست و با یک لیوان شیر میل کنید. خواب خوبی داشته باشید.

 

 

خوب/ شیر

 

مطمئنا در خاطره بچگی همه ما، مصرف یک لیوان شیر گرم قبل از رفتن به رختخواب ثبت شده است. این فقط یک داستان قدیمی نیست و آن خواب راحت هم فقط به دلیل کودکی نبوده است. شیر دارای آمینواسید و تریپتوفان است که پیش ساز سروتونین در مغز هستند. پس این آشنای کودکی را فراموش نکنید تا خواب رویایی را تجربه کنید.

 

 

خوب/ برنج

 

مطمئنا مصرف برنج در وعده شام اغلب از سوی متخصصان توصیه نمی شود اما اگر آن را ۴ ساعت پیش از خواب به مقدار کافی بخورید به دلیل اندیس گلایسمی بالا یا همان شاخص قندخون هضم آرامی را برایتان به ارمغان می آورد و گلوکز به تدریج وارد جریان خونتان می شود. شاخص قندخون ارتباط مستقیمی با تریپتوفان و البته خواب راحت دارد.

 

 

بد/قهوه

 

قهوه دارای مقادیر زیادی کافئین است و به صورت مستقیم روی اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد. البته افراد نسبت به کافئین واکنش های متفاوتی نشان می دهند که این مساله هم به میزان مصرف آنها مربوط می شود اما در حالت کلی کافئین باعث بدخوابی و بی خوابی می شود.

 

 

خوب/ غلات

 

کربوهیدرات ها به صورت کلی برای خوابیدن خوب هستند و گزینه مناسبی محسوب می شوند. می توانید این غلات را با شیر مخلوط کنید و بخورید تا کیفیت خوابتان را ارتقا بخشید.

 

 

بد/ شکلات تلخ

 

شکلات نه تنها با خود کالری زیادی حمل می کند بلکه حاوی کافئین هم هست که باعث بی خوابی می شود خصوصا از نوع تلخش. شکلات همچنین حاوی ماده ای به نام تئوبرولین است که باعث افزایش ضربان قلب و همین طور بی خوابی می شود.

 

 

خوب/موز

 

منیزیم و پتاسیم داخل موز باعث می شود خواب خوبی داشته باشید. درواقع متخصصان تغذیه معتقدند با مصرف این میوه شما به اصطلاح دو سر برنده هستید، هم کیفیت غذایی تان را ارتقا داده اید و هم خواب خوبی برای خودتان ساخته اید.

 

 

بد/ ادویه کاری

 

ادویه ها محرک هایی برای بیداری اند، خصوصا این نوع هنری اش. محققان در تحقیقی در دانشگاه استرالیا متوجه شدند آقایانی که در وعده شامشان از سس تاباسکو و خردل استفاده می کنند خواب ناراحتی دارند. پس شب ها دور ادویه ها را خط بکشید.

 

 

خوب/ چای سنبل الطیب

 

مشخص شده ریشه گیاه سنبل الطیب تاثیر بسزایی در کیفیت خواب افراد دارد. حالت راحتی که بعد از خوردن این چای به شما دست می دهد، برای یک خواب خوب آماده تان می کند.

 

 

بد/ مرغ

 

گروه پروتئین ها و مرغ ها گزینه مناسبی برای شب شما نیستند. هضم آنها بسیار کند است درنتیجه مغزتان به جای اینکه روی یک خواب متمرکز شود روی هضم غذا وقت می گذارد.

 

 

بد/ برگرها

 

چربی ها روند اسیدسازی در معده را تشدید می کنند. به علاوه غذاهای چرب می توانند باعث شل شدن مری شوند و این مساله هم باعث انتقال اسید به سایر نقاط بدن می شود. در تمام توصیه های تغذیه ای مصرف فست فودها به دلیل نمک و چربی زیادشان توصیه نمی شود اما ما اینجا به شما می گوییم به غیر از این عوامل خواب بدی را هم با خوردن این برگرها تجربه خواهید کرد.

Pin It

ثبت دیدگاه