نقش تغذیه بر خواب -

نقش تغذیه بر خواب

نقش تغذیه بر خواب: سلام به همراهان همیشگی تشک برجیس امروز به موضوع نقش تغذیه بر خواب می

نقش تغذیه بر خواب: سلام به همراهان همیشگی تشک برجیس امروز به موضوع نقش تغذیه بر خواب می پردازیم:

رژیم غذایی متعادل و تنظیم زمان غذا خوردن مطابق با نظر پزشک به رفع بیخوابی شبانه کمک بزرگی می کند. خوردن شامی که حاوی مولکول بزرگ کربوهیدرات و پروتوئین کم باشد در به خواب رفتن موثر است.چون بدن برای شکستن آنها زمان بیشتری صرف می کند.به علاوه استفاده از نان، ماکارونی، سیب زمینی، و برنج و همچنین خوردن غذاهای حاوی تریپتوفان در  رفع بی خوابی نتیجه بخش است. تریپتوفان یک اسید امینه ضروری و در خواب  رفتن سودمند است و در به خواب  رفتن سودمند است و در مواد غذایی چون بوقلمون، انجیر، موز، خرما،ماست و ماهی تن یافت میشود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که اسید چرپ امگا-۳ به خواب رفتن را تسهیل می بخشد.تخم بزرگ بذر کتان، تخم افتاب گردان، کنجد،کدوتنبل،انواع آجیل حاوی امگا ۳ هستندو بسیاری از انئاع مواد معدنی و ویتامین ها در داشتن خوابی راحت موثر هستند.

نقش تغذیه بر خواب

ویتامین ها و مواد معدنی:

بدن ما، به ویتامین ها و مواد معدنی ای که خود تولید نمی کند نیاز دارد و انرا به مصارف خاصی می رساند.پس در  رزیم غذایی باید به میزان کافی از ویتامین ها و مواد معدنی بگنجانیم.آ«ها که مواد غذایی ضروری را به میزان کافی به بدنشان نرسانند، به دفعات زیاد مریض شده و دچار بی خوابی می گردند.تحقیقات نشان می دهد که غذاهای حاوی ویتامین های گروه b و Cو مواد معدنی نظیر کلسیم و منزیم به جایگزین کردن انرژی در  طول خواب کمک می کنند.

اصول اولیه تغذیه برای داشتن خواب راحت:

با تغییر ساعت بیداری، بهتر است برنامه تغزیه (صبحانه، ناهار، میان وعده و شام)را نیز تغییر دهیم و انرا  بر حسب  ساعت  بیداریخود تنظیم کنید.یعنی اگرزودتر از خواب بر می خیزید و دیر تر به خواب می رویدوباید صبحانه و بقیه وعده ها را به همان اندازه زودتر بخورید و یعنی به همان تعداد ساعت صبح زودتر از خواب برخواستهو شام را زودتر خورده و صرف کنید.

 

Pin It

ثبت دیدگاه