ارتباط خواب دیدن دوقلوها

ارتباط خواب دیدن دوقلوها:پژوهش های آزمایشگاهی در فرانسه مشخص کرد که ژنتیک نقش مهمی در پدیده خواب دیدن

ارتباط خواب دیدن دوقلوها:پژوهش های آزمایشگاهی در فرانسه مشخص کرد که ژنتیک نقش مهمی در پدیده خواب دیدن دارد.این پژوهش نشان داد که دوقلوهای همسان شباهتی نا معمول در الگوهای رم از خود نشان می دهنند که این نتیجه خیلی بزرگتر از نتیجه نشان داده شده بین خواهر و برادرهای معمولی بود.در حقیقت، دو قلوهای همسان، یک زمان و طول دوره رم یکسان داشتند.دانشمندان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که آن قسمت از مغز که نقش کنترل شرایط خواب را دارد زیر سلطه خصوصیت های به ارث برده فرد است. آنان به یاداشت برداری از زمان هایی که دقولوها، یک خواب را در یک شب می دیدند، ادامه دادند. یک دانشمند علوم فراطبیعی می گوید که دوقلوها چون از نظر جسمی به هم مرتبط هستند ، خواب های یکسان می بینند. امروزه بررسی دانشمندان به این نتیجه رسیده که خواب های وابسته به الهامات قبلی به تجارب و احساسات اجداد ما که در دی ان ای و آی ان ای   یعنی رمزهای ژنیتیکی محصورشده اند، اشاره دارد.

ارتباط خواب دیدن دوقلوها

ارتباط خواب دیدن دوقلوها

ارتباط خواب دیدن دوقلوها

یک کارشناس ارشد مشاوره و راهنمایی با بیان اینکه عواملی همچون هیجانات، استرس، تعارضات خانوادگی از جمله عواملی هستند که سبب مشاهده کابوس می‌شوند، افزود: مشاهده این گونه خواب‌ها بیشتر در بین زنان و دوقلوها رخ می‌دهد.

یاداوری:

در روزهای اولیه پس از تولد دوقلوها توجه به این که نوزادان جثه کوچکی دارند، می توانید آنها را در روی یک تشک و یک تخت کنار هم قرار دهید؛ دلیل این کار می تواند این باشد که دوقلوها در بیمارستان کنار هم خوابیده بودند یا این که فضای منزل محدود است. این کار به هیچ وجه خطری را متوجه نوزادان نمی کند. در واقع قرار دادن نوزادان در یک تشک و یک تخت می تواند در تنظیم دمای بدن و چرخه خواب آنها مفید بوده و موجب آرامش هر دو قل شود.

Pin It

ثبت دیدگاه