رنگ اتاق خواب کودک

رنگ اتاق خواب کودک

رنگ اتاق خواب کودک  تاثیرات متفاوتی روی بدن و ذهن کودک شما می‌گذارد برای همین انتخاب رنگ اتاق

رنگ اتاق خواب کودک  تاثیرات متفاوتی روی بدن و ذهن کودک شما می‌گذارد برای همین انتخاب رنگ اتاق خواب کودک اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هیچ پدر مادری نمی خواهد کودکش دچار اختلالات رفتاری شود پس باید به همه نکات ریز برای انتخاب رنگ اتاقش دقت کنند.در این مطلب تاثیر رنگ‌های مختلف را روی شخصیت کودک به طور خلاصه می گویم و امیدوارم اگر قرار باشد رنگ اتاق کودکتان را انتخاب کنید فقط به سلیقه خودتان فکر نکنید.

والدین در انتخاب رنگ توجه زیادی به پسر یا دختر بودن کودک می‌کنند و در بازی با رنگ‌های قوی و شاد، فضایی دلنشین و لذت‌بخش برای فرزندشان تدارک می‌بینند. اتاق یک نوزاد، نخستین دنیای رنگارنگ و روشنی است که نوزاد در آغاز تولد در آن سکنی می‌گزیند و از این‌رو باید به اندازه کافی برای او جذاب و دوست‌داشتنی باشد. می‌توانید با انتخاب مناسب و رنگ‌آمیزی خوب، این دنیای کوچک را برای او زیبا و شاد سازید.نکته مهم دیگر این است که هرچه تعداد رنگ‌های مورد استفاده در اتاق نوزاد بیشتر باشد، نیاز به استفاده از اکسسوری در دکوراسیون اتاق کمتر می‌شود و این کمک بسیاری به بودجه شما می‌کند.

رنگ اتاق خواب کودک

رنگ اتاق خواب کودک

purpley-royal-nursery-room

رنگ اتاق خواب کودک

 green-accents-for-nursery-r

قرمز: قرمز از آن رنگهایی است که به هیچ وجه برای اتاق کودک پیشنهاد نمی‌شود. به این دلیل که این رنگ ارتباط زیادی با خشونت و تحریکات عصبی و مانع تمرکز می‌شود و حتی باعث سردرد می‌گردد. اما اگر این رنگ به درستی با رنگ‌های دیگر ترکیب شود تاثیرات مثبتی مثل افزایش انرژی و حتی افزایش تمایلات ورزشی می‌شود.

نارنجی: رنگی گرم و رضایت‌بخش است. رنگی است که برای رشد و شادی کودک مناسب است.

زرد: زرد هم از آن دسته رنگ‌های گرم است که نور اتاق را زیاد و احساس شادی را بیشتر می‌کند. بستگی به میزان پررنگی و یا کم‌رنگی رنگ زرد پر‌رنگ یا لیمویی تمرکز را بالا می‌برد درحالیکه زرد کم‌رنگ عملکرد حافظه را بهتر می‌کند

آبی: آبی برخلاف قرمز رنگ آرام بودن است. فشار خون را پایین می‌آورد و خشونت را کم می کند. اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید رنگ آبی خنکی بیشتری به اتاق می‌دهد. همچنین رنگ آبی برخلاف قرمز و نارنجی اشتها را هم کم می‌کند و مانع پرخوری می‌شود. رنگ آبی را با سفید ترکیب کنید تا اتاق بیش‌از حد افسرده و سرد نباشد.

صورتی: آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است.

سبز: راحت‌ترین رنگ برای چشم است. سبز به دلیل طبیعی بودنش، برای کاهش استرس بسیار موثر است و رنگی بسیار باطراوت و شاداب به شمار می‌آید.

Pin It

ثبت دیدگاه