بی خوابی چیست

بی خوابی چیست

بیخوابی چیست:با سلام خدمت بازدید کنندگان تشک برجیس مشکل بی خوابی یکی از معضلات امروزی افراد می باشد

بیخوابی چیست:با سلام خدمت بازدید کنندگان تشک برجیس مشکل بی خوابی یکی از معضلات امروزی افراد می باشد

خواب یکی از مهم ترین وطبیعی ترین نیاز های روزانه انسان است.همچنین به دلیل وجود موانع جسمی و خارجی، یکی از اسیب پذیر ترین غرایز به شمار میرود. در غرب از هر سه نفر، یک نفر به بی خوابی مبتلا است.

خواب، ذهن وجسم را جوان می کند و انرژی مصرف شده در طول روز را به بدن باز می گرداند و باعث می شود تا روز بعد در کارها هشیار وفعال باشیم.وقتی خوابیم، در وضعیتی متناوب و دوره ای قرار میگیریم. در این وضعیت هشیار ما نسبت به جهان معلق می ماند وبدین ترتیب استراحت میکنیم. مغز ما دارای چندین عملکرد، ساختار( مرکز خواب ) است که همۀ این ها به جریان خواب بیداری ما نظم می بخشد. از طرفی، بدن موادی می سازد که ترشح ان در جریان خون احساس خواب آلودگی به وجود می آورد. با مداخلۀ عواملی مانند اضطراب، نگران و نارسایی ها و بیماری های جسمی، در این فراید اختلال ایجاد شده و بی خوابی به وجود می آید.

بی خوابی چیست

انواع بی خواب

بی خوابی حاد و گذرا: این نوع بیخوابی از یک تا چند روز طول می کشد و معمولا با تغییرات موقتی مانند سفر، تغییر برنامه روز مره ، نگرانی و غیر ه بوجود می آید

بی خوابی خفیف: عامل  این بی خوابی برخی بیماری ها و نارسا یی هایی جسمانی یا اضطراب از قرار گرفتن در موقعییتی بخصوص است.و بیش از سه هفته طول نمی کشد

بی خوابی مضمن: اختلال خواب واقعی از نظر متخصصان، این نوع از بی خوابی است. در این نوع، فرد بیشتر شب ها بیدار است و یک ماه یا بیشتر و یا حتی چندین سال به درازا می کشد.

بی خوابی  بر حسب مراحل خواب، به عنوان زیر تقسیم می شود

اولیه:سخت بخواب  رفتن که  این ، شایعترین علامت آن است

متناوب: بیدار شدن مکرر در طول  شب و سخت به خواب  رفتن مجدد.

نهایی: بیدار  شدن بیش از حد معمول و عدم توانایی در به خواب  رفتن

 

 

Pin It

ثبت دیدگاه