دکوراسیون کالای خواب

تشک سفت یا نرم

تشک سفت یا نرم: ما معتقدیم که استراحت خوب در شب انرژی، نیرو و انگیزه کافی را به

تشک سفت یا نرم: ما معتقدیم که استراحت خوب در شب انرژی، نیرو و انگیزه کافی را به وجود و ذخیره می کندو این تنها با خواب بر روی یک تشک مناسب و با کیفیت تحقق می‌یابد.همواره مطلع باشید که الزاماً گرانترین تشک مناسب‌ترین تشک برای شما نیست.

نوع تشک را با توجه به وضعیت جسمانی خود مشخص کنید:قبل از هر کاری باید با توجه به وضعیت جسمانی خود یک تشک مناسب انتخاب کنید.ممکن است شما دارای گودی کمر بوده یا دارای مشکلاتی در ناحیه کمر، گردن یا… باشید. در این صورت به شما توصیه می شود از میان طبی های بازار یک نمونه را انتخاب کنید.اما اگر مشکل خاصی ندارید می توانید با توجه به خواست و سلیقه خود یک نمونه را از بازار انتخاب کنید.

معمولا وزن تشک ها با توجه به جنس و تعداد لایه هایشان متفاوت است اما از آنجا که قرار نیست تشک روی تختمان را روزی یک بار بلند یا جابه جا کنیم، وزن و سبکی و سنگینی آن اهمیت چندانی ندارد. یعنی وزن کم یا زیاد تشک ملاکی برای توصیه به خریدن یا نخریدن آن نیست. البته حتما باید تشک های سنگین و دونفره را با کمک ? یا حتی ? نفر دیگر از جا بلند و آن را تا قرار دادن روی تخت حمل کرد تا فشار کمتری به کمر هر یک از شما وارد شود.

 

تشک مناسب

تشک مناسب

 

 

امروزه برای برطرف کردن  مشکل کمر درد تشک های اسفنجی هوشمند ساخته شده که می‌تواند درست متناسب با شکل بدن فرو برود و به این ترتیب از فشار نامتناسب روی کمرجلوگیری کند.در مورد تشک‌ های سفت نکته ای وجود دارد و آن اینکه این نوع تشک برای برخی از افراد و گروه‌ها نه تنها طبی و مناسب نیست، بلکه ضرر نیز دارد.برای نمونه افراد مبتلا به دیابت چون مستعد به دچار شدن به زخم‌هایی هستند که به زخم ناشی از فشار معروفند، باید از در معرض قراردادن فشار زیاد و مستمر روی هر قسمت از بدن خود به شدت دوری کنند. و چون بدن روی تشک‌های سفت فرو نمی‌رود و فشار بیشتری به نقاط مختلف بدن وارد می‌کند از این رو افراد مبتلا به دیابت هرگز نباید از تشک های سفت استفاده کنند.

همچنین افراد سالمند به دلیل آنکه چربی زیرپوست کمتری دارند، نباید روی تشک های سفت بخوابند. چربی زیر پوست به عنوان یک بالشتک عمل می‌کند و نمی‌گذارد فشار زیاد – ناشی از وزن بدن – روی پوست وارد شود. وقتی مقدار این چربی کم شود و همین طور به دلیل شکنندگی و حساس شدن پوست در سنین بالا، حتی کمترین فشار می‌تواند باعث آسیب پوست و زیر پوست شود.به خصوص سالمندانی که مشکل حرکتی دارند و در موقع خوابیدن کمتر می‌توانند جابه جا شوند و از این پهلو به آن پهلو بغلتند، باید کاملا متوجه این نکته باشند که زخم بستر، مشکلی است که به همین ترتیب برای این افراد به وجود می‌آید و متاسفانه اگرپیشگیری نشود، درمان آن به سختی ممکن خواهد بود. شاید مناسب‌ترین تشک برای این افراد تشک‌هایی است که به تشک مواج معروفند که علاوه بر آن حالت اسفنجی که در بالا گفتیم، میتوانند لرزه‌هایی هم ایجاد کنند. این لرزه‌ها تا حدودی کار همان حرکات طبیعی را برای عضلات انجام می‌دهند. یعنی نمی‌گذارند خون در آنها تجمع پیدا کند.

در واقع موضوع فقط خوابیدن نیست , موضوع سبک جدید زندگی و بدست آوردن آرامشی حین خواب است که قبلا وجود نداشته است . تشکهایی که امروزه طراحی میشوند رو به سمتی میروند که منجر به کاهش خستگی و ارامش اعصاب بدلیل کار روزانه است را منجر بشود . که در نهایت یک تشک خوب سلامتی را به شما هدیه خواهد داد . اما این تنوع انتخاب را کمی سخت می کند. شما باید قبل از خرید آگاهی لازم را بدست بیاورید تا با دانش لازم در زمینه انواع تشک ها اقدام به خرید با توجه به وزن و سن خود کنید . شما با خرید تشک مناسب خیال خود را از سالها خوابیدن بدون مشکل , راحت کنید و همچنین از درد های ناحیه کمر موقع خواب جلوگیری خواهید کرد

Pin It